Alexandra: cupcake

Det du behöver är både ett topplack och baslack, jag använder mig av yves rocher's baslack och seche vite' topplack.
 
Du behöver: en lila, en gul, en vit, en röd, en blå, en mörkrosa, en ljusrosa och en ljusgrön. Självklart kan du använda andra färger men dessa har jag använt mig av.
 
Detta är penslarna jag använt mig av.
 
Börja med att måla alla naglar vita, två lager är bäst.
 
Blanda sedan ihop en ljuslila, ifall du inte äger det, som jag gjort. 
 
Ta sedan den ljusrosa och måla som en fyrkant på tippen av nageln, den kan vara både stor och liten. Det beror lite på hur långa naglar du har.
 
Måla sedan dit mörkrosa streck.
 
Måla sedan vitt, använd ditt dotting tool och gör tre stora bollar där nera och sedan som ett litet berg ovan på, som ni ser.
Ta sedan den mindre sidan av ditt dotting tool och gör prickar olika färger och storlekar.
 
Resultat!
Jag blev dock inte alls nöjd med dessa men men, det är rätt svårt att göra på så här stora naglar och jag har mycket lättare att göra saker på mig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0