Alexandra: step by step

Du behöver: Ett vitt nagellack, en rosa/korall, en guldfärg, topplack och baslack.
Dotting tool, jag använde mig av den största och den näst största.
Och sen behöver du någon typ av stenar, jag använder mig av fyrkantiga då jag tycker det ser bäst ut.
 
Du ska självklart börja med baslack och efter det börjar du med att måla tummen, långfinger och ringfingret vitt, resten ska vara korall. Men nu visar jag designen du ska göra på tummen, lång och ringfingret.
 
Ta sedan din korallfärg och använd ditt dotting tool, detta ska du göra på tummen och ringfingret. Gör en prick i mitten och sedan prickar runt den, det underlättar när man gör blommor.
 
Ta sedan den guldiga färgen och använd den lite mindre storleken och gör prickar i mitten av blomman, sedan för att det inte ska se lika tomt ut så fyll i de tomma ytorna med guldiga prickar.
 
Nu, ringfingret! Börja med att måla halva naglen korall, det kan underlätta och man använder en pensel och gör ett tunt streck och sedan fyller i. När det har torkat så lägg topplack i mitten och lägg sedan dit dina stenar.
 
På med topplack och sedan är du klar! Perfekt nu till sommaren och midsommar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0