Alexandra: step by step - french

1. Det här är vad du behöver! Gelé (rosa, vit och genomskinlig), fil, låtsas finger om du inte ska göra på dig själv eller någon annan, du behöver topplack, nagelbandsolja om du ska göra på någon annan, tippar, nagelsax, och en cleanser och självklart penslar! Självklart behöver du en UV lampa.
 
2. Börja med att fila hela nageln + tippen, du måste dock fila nageln inna och tippen efter du satt på den. Borsta sedan bort allt dam och detta behövs göra innan du sätter dit tippen, du vill inte att damm ska fastna under gelén. Sedan tar du dina genomskinliga gelé och lägger ett tunt lager på hela nageln och sedan in i lampan!
 
3. Efter det lägger du den rosa och skapar en smile-line. Du lägger den alltså på hela nageln fram tills där du vill ha linjen. In i lampan! Efter det tar du den vita och lägger där du inte la innan. In i lampan! Du borde ha något som ser ut ungefär som på tredje bilden. Då är det dax att fila nageln. Fila ovanpå nageln och även formen om den har ändrats. Jag filar alltid formen innan jag lägger första lagret gelé.
 
4. När du har filat och fått en jämn och fin yta så borstar du bort dammet igen och sedan lägger du ett tunt lager av topplacket och sen in i lampan i 2 minuter. Efter det tar du din cleanser (jag använder mig av alsolsprit, det funkar lika bra) och tar bort det stickiga på nageln. Läg sedan nagelbandsolja om du gör detta på en person eller dig själv.
 
RESULTATET! Som jag skrev innan så har Keyla målat lite svart under och därför ser det lite konstigt ut på vissa ställen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0