Alexandra: christmas nails

Är ni som mig och gillar att ha naglar efter årstid och högtider så har jag perfekta julnaglar här ovan! De första är en polkagris inspirerad nagel, super enkel att göra! Måla nageln vit och dra sedan tre raka streck nedåt i antingen rosa eller röd.
Den andra nageln är en fransk manikyr med en liten twist, nämligen en mistel. Ni kan antingen göra vanlig fransk eller så gör ni så att den fadear ut. Måla sedan tre röda prickar i en trekant och måla ett blad mellan två prickar, gör tre blad.
Den sista är lite julgran - inspirerad. Måla tippen i en glittrig röd färg och ta sedan svart och måla som en "sladd" över nageln och måla dit lite lampor där ni tycker att det passar.
Så enkla designer och otroligt fina och charmiga, perfekta till julen.
Jag har användt mig av gelé och akrylfärg eftersom jag har byggt naglarna men det funkar lika bra med vanligt nagellack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0