Evelin & Alexandra: hiss & diss

HISS: Ljus! Doftljus, värmeljus, vanliga ljus. Jaa alla sorters ljus, we like it! Nu när hösten är här så är det otroligt mysigt att tända lite ljus och bara mysa inomhus. Vi älskar doftljus och speciellt dofterna vanlij, skogsbär, äpple och kanel. Senast för två veckor sedan köpte jag (Alexandra) mig två nya underbara doftljus! Man fick ett vanilj och ett skogsbärljus för endast 29:- på in & finn!
 
DISS: Vi vill dissa den här generationen barn, alltså dom som är mellan 10-13. Barn nu för tiden går runt med en Iphone 5s typ och sminkar sig som om dom vore 20+ och dom bryr sig seriöst mer om smink, märkeskläder och killproblem än vad dom egentligen ska. Alltså när vi var 10 lekte man typ fortfarande med dockor (?). Fine att man är 13 och sminkar sig men det räcker med lite mascara typ. Jag såg t ex ett par tjejer på pendeln för några veckor sedan som hade hur mycket smink som helst! Dom var max 10! En av dom bar en svart klänning med röda läppar!? Men seriöst, vilken 10åring går runt så? Lek medans ni kan! Så en fet diss till barnen nu förtiden. Inte alla såklart!

Kommentarer
Postat av: Christelle

Jag är elva år och jag känner att flera i min ålder kan vara så sjuuukt jobbiga. Jag leker inte med dockor och sådant för att jag inte tycker det är roligt och går inte runt med en iPhone, massa foundation osv. Håller med er!

2014-07-28 @ 19:53:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0